tisdag 14 december 2010

2 december 2008

Nu har V blivit 3 år! Tänk vad tiden går fort ändå.. Tycker inte det var så länge sen som jag satt och vaggade honom för att han skulle sova, plutten...

Ja, det blev en tågtårta efter mycket om och men. Är absolut inte nöjd men det verkade sonen vara och det är ju huvudsaken ändå.

Problemet var att V ska undvika mjölkprodukter och en annan i släkten är glutenallergiker, så jag försökte göra en tårta som passade båda.. Bottnarna blev för kompakta, och när jag dessutom var tvungen att ha så många lager så blev det så tungt, så jordgubbsmoussen 'försvann'. Sen var det kanske så att jag hade för lite oxå, det är mycket möjligt. Men man lär sig av sina misstag.
Bakade två bottnar av ett recept som jag hittade på Dekorera mera *En underbar hemsida som har mycket tips och råd när man ska göra sin egna tårta*. Sen kom en kompis till mig, på att till det 'runda' delen av tåget kunde man ju göra en rulltårta, så det gjorde jag efter ett recept på allergimat.com *oxå en supersida om man behöver recept för allergiker*. Fyllningarna hittade jag på en annans blogg Ponders Mat, men jag använde jordgubbar istället för hallon...
Sen shoppade jag loss på kakburken.se ;-)
Vit och svart sugarpaste, 12 färger, silver metallicfärg (!), tågförarljus och div. redskap för att göra baket lite enklare..

Det tog evigheter att göra denna tårta och det mesta gick fel, men som sagt så var V nöjd, så då må det väl vara hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar