torsdag 27 januari 2011

10 oktober 2010

Jag fyller år i september, men pga av diverse sjukdomar, så blev firadet av mig lite skjutet på framtiden.

Jag hade en vision om hur tårtan skulle se ut, men den blev allt annat än hur den såg ut i mitt huvud.
Det skulle bli en terrakottakruka med diverse blommor i, men problemet med den var att eftersom den skulle vara smalare i botten och sen vara vidare upptill och dessutom vara relativt hög så gled allt av!
Försökte rädda den genom att sätta in pappersunderlägg imellan bottnarna men täckte den i ett stycke och det slutade i katastrof!
Den ramlad inte ihop helt men den blev totalt ojämn och såg mer ut som en nybörjare har försökt dreja en kruka och totalt misslyckats.


Sen när vi skulle skära i den gick det naturligtvis inte bra, eftersom det lågg en pappskiva mitt i...
Fyllningen har jag oxå förträngt eftersom jag helst vill glömma denna tårta helt. Men man måste misslyckas ibland oxå för att lära sig något. Det var tur att denna tårta var min egen och inte en beställningstårta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar