onsdag 4 maj 2011

Båttårta 18 mars 2011

Nu kommer det komma en hel drös med tårtor som var till samma beställare.
De var till ett 30-årskalas för sin sambo och de skulle fira i flera dagar och bli en hel del gäster.

Jag måste bara inflika med att jag var galet sjuk när de här tårtorna skulle göras och levereras. Vi åkte på influensan hela familjen och det var bland det värsta jag har varit med om. Jag är såå envis och ville inte förstöra för några som har räknat med dessa tårtor, och de flesta dekorationerna var redan klara så det var bara att kavla upp ärmarna, sprita händerna och sätta på sig handskar och sätta igång...

Jag börjar med den sk båttårtan. Det olika teman på alla och den här gjorde jag för att han har jobbat på en trålare tidigare.


Den inehöll:
Chokladbottnar
romerska bågarfluff
vaniljmousse
spacklad med mjölksmörkräm
Täckt med SP
Vattnet är pyntgelé
sanden är div olika kaksmulor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar