måndag 10 januari 2011

7 december 2009

smörgåstårtan till min brors födelsedag.
Kommer knappt ihåg vad jag hade i den men jag ska göra ett försök:

Lager 1 - Tonfiskröra: Créme fraiche, majonäs, tonfisk, röd lök, fransk senap, salt, citronpeppar, citronsaft.
Lager 2 -laxröra: Philadelphiaost med örter och vitlök, créme fraiche, persilja, citronsaft, finhackad röd paprika.
Lager 3 - smögenröra: räkor, crabfish, röd lök,majonäs, créme fraiche, fransk senap, dill, svartpeppar, örtsalt, citronsaft.
Sen dekorerade jag den med rökt lax, räkor, stenbitsrom, paprika, gurka, citron, ägg, tomat. Runt om hade jag först tänkt att använda vanliga salladsblad, men så hittade jag en salladssort som jag inte kommer ihåg namnet på, men den var väldigt snygg och krispig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar