onsdag 8 juni 2011

1 Juni - flaggtårta

Det har ju varit studenttider nu och det har märkts med tårtbeställningarna.
Denna beställning var till två tvillingsystrar som gick ut skolan.
Önskemålen var många, många.. Fick hur mycket som helst som hon ville skulle vara med på tårtan, men jag minskade ner det kraftigt och till slut var vi överens.
Det var en överaskningstårta från deras mamma som skulle ha bjudningen och tjejerna hade verkligen blivit överaskade.
Hon berättade efteråt för mig att det tog säkert mellan 10-15 minuter innan någon överhuvudtaget ville skära i tårtan för de tyckte den var så fin. Det är ett gott betyg tycker jag.
Tjejerna är som sagt tvillingar men ena har en förkärlek till Paris och vill gärna åka dit. Den andra tjejen är intresserad av Japan och har även studerat japanska.
Så i botten är det franska och japanska flaggan och är invävda i varann. Sen delade jag in den så de fick en varsin sida.
På Frankrikesidan blev det fiskar, en modell av en docka hon hade haft när hon var liten, en studentmössa.
På den andra sidan blev det körsbärsblommor, en modell av en gosseuggla som hon hade när hon var liten och en studentmössa.
I mitten var det som de hade gemensamt som datorn och att teckna och måla.

Jag blev nöjd med denna tårta, även om dockan blev lite för stor. Jag tränar för fullt med att göra ansikten och kroppar, och tycker de blir bättre och bättre för varje gång.
Det är glutenfria vita bottnar
fylld med hallonmousse och pollyfluff
spacklad med mjölksmörkräm
Det röda och det svarta på tårtan är marsipan och det vita och övriga dekorationer är SP
Texten är i guldskimmrande pyntgelé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar