onsdag 8 juni 2011

1 juni 2011 - studentmössa

Beställningen till denna tårta var en ,klassisk' studentmössa.
Han som beställde, beställde även en tårta förra året till när hans yngre dotter slutande nian. Den ser ni här.
Twistade till det lite extra med att göra ett par som buggar och la på eftersom tjejen som tog studenten älskar att bugga och dessutom tävlar i bugg. När man gör en tårta i form av en studentmössa så tycker jag det är synd att överdekorera, den så det är ganska lite dekorationer. Namnet och årtalet har jag sprayat med bronsmetallicfärg för att det ska skimmra lite om det.

Det är vita bottnar
fylld med hallonmousse och glasskräm
spacklad med mjölksmörkräm
täckt med SP och alla svarta detaljer är svart marsipan.
På ena sidan, som inte syns så bra, så har jag gjort murgröna som klättrar längs med tårtans ena sida.

Av både en och två anledningar så glömde jag att fota tårtan själv så därför ser inte bilderna ut som de brukar men jag hoppas att man ser att det är en studentmössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar