tisdag 4 september 2012

1 april 2012 - smurftårta

När min bästa väns son fyllde 5 år skulle han ha ett smurfkalas, eller ja, disco skulle det nog vara. Hur som helst,vale t av tårta blev då naturligtvis smurftårta! När jag innan satt och planerade tårtan så tänkte jag, att göra en smurf kan väl inte vara så svårt.. Men oj, vad jag kämpade med dessa blåa figurer! Fick aldrig till dom som jag ville och var verkligen helsur att det inte gick som jag ville. Jag gjorde om dom ett otal gånger men det gick inte bara. Nu när jag i efterhand tittar på bilderna ser jag vad jag förmodligen kunde ha gjort för att de skulle ha blivit bättre men det är ju lite sent nu. Får se om jag får en sån beställning i framtiden så kanske..
Bilden jag hade i mitt huvud var att få till en bostadssvamp och att de har picknick utanför. Ville ha med lite oliks karaktärer så det blev trumpetsmurfen (födelsedagsbarnets önskan), smurfan, gammelsmurfen och glasögonsmurfen. Jag hade ju gjort de små myrorna till nyckelpigetårtan innan så det var lite kul att ha på denna oxå. Även de andra insekterna var en liten rolig detalj tycker jag. Svampen gjorde jag i RKT som jag formade till en svamp och täckte med marispan. Det jag kommer ihåg är att det är täckt med marsipan istället för SP för det är en favorit hos honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar