tisdag 4 september 2012

1 april 2012 - nyckelpiga

Jag har tidigare gjort en figurtårta iform av en nyckelpiga. Nu ville en kompis till henne ha en nyckelpiga till sin dotter. Kände att jag inte ville göra en precis likadan så det blev lite småändringar i utseendet men gjord på samma sätt.
Den bästa och mest tidkrävande detaljen på tårtan var de otroligt små myrorna som kryper omkring men blev väldigt nöjd med dom.
Beställningen gick via hon som beställde av mig förut så jag pratade aldig med henne som skulle ha tårtan, men några veckor efter att kalaset kom det ett vykort där de tackade så mycket för den fina tårtan och skrev att det kommer en ny beställning till nästa år oxå..
Jag blev otroligt rörd och glad av det vykortet. Dels för att de blev nöjda och dels för att de tar sig tid att skriva ett kort för att tacka.
Det händer inte ofta nu för tiden. Det finns ju sms, mail, facebook osv.. Men ett kort slår allt för det känns så mycket personligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar