tisdag 15 februari 2011

Provtårtor

Igår var jag till min kompis som har en kompis som ska gifta sig =). De skulle provsmaka tårtor som hon vill ha till sitt bröllop.
Jag blandade ihop tårtorna. Men jag tror att denna är fylld med chokladmousse med hallonsmak och hallonmousse.Spacklad med vit chokladsmörkräm. Täckt och dekorerad med SP.
Den här tårtan är fylld med päronmousse och lemon curdmousse. Även den är spacklad med vit chokladsmörkräm och dekorationer och täckt med SP.
Jag hade färgat päronmoussen grön och citronmoussen med gul för att få fram färgerna lite till. Blev en härlig effekt.
Jag har ingen liten form, skulle behöva en som är ca 15 cm, för dessa små tårtor, så jag fick improvisera. Tog en liten kastrull som jag satte krage på. Gjorde dock lite för mycket smet, så den sköt i höjden något så kopiöst så jag fick skära bort en hel del..

Jag var så duktig och höll mig från att smaka. Dom ndra åt och tyckte det var gott.
Det lutar mot att det blir päron och citronmousse till bröllopstårtorna. Det är en frisk och härlig kombination. Just nu min favorit.
Den blivande mannen skulle oxå få en chans att tycka till så vi får se vad det blir när han sagt sitt.
Nu ska jag snart gå och förbereda helgens tårtor.. Bottnar ska bakas och det ska modelleras en traktor. Försökte lite igår och insåg att det är ingen lätt uppgift jag har framför mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar