onsdag 8 juni 2011

1 juni 2011 - kotårta

Denna studenttårta var till en tjej som gick ut Jällskolan. Det var hennes syster som beställde tårtan och önskemålet var svarta och vita kossor och studentmössa.
Det blev en gigantisk tårta. Hon beställde en tårta för 20 pers men när jag räknade ut efter storleken så visade det sig att den var beräknad för 30 pers..
Det är vita bottnar
fylld med pollyfluff och hallonmousse
spacklad med mjölksmörkräm
täckt med SP
Dekorationer är i SP.
Det var riktigt roligt att göra dessa kossor och jag tycker att de blev riktigt bra. Hade gärna gjort fler men först tyckte jag att de var ganska stora och det skulle bli för mycket med fler men när jag väl la på dom så tycker jag nog att jag hade kunnat göra åtminstonde en till men då fanns det ingen tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar