fredag 3 juni 2011

6 maj 2011

Dessa hade jag helt glömt bort. Det var dels cupcakes som jag gjorde till förskolans vårfest. Jag gjorde även morotskakan som jag gjorde förra året. Recepet på den hittar du här.
Sen fyllde ju min kära mamma år samma dag så då gjorde jag lite cupcakes till henne oxå istället för en tårta.

De översta är banancupcakes med havre och kaneltopping. På den gjorde jag en färskostglasyr.
Bilden under är rabarbercupcakes med ingerfärsglasyr. Mycket goda kan jag tillägga, även om glasyren blev helt misslyckad, det bara rann om den så det var helt omöjligt att sprits. På la jag ett björnbär för att få lite färg.
På sista bilden är det mud cake-muffins med coklad och på dom var det en glasyr med vit choklad *om jag minns rätt*. De blev ganska misslyckade för det var meningen att de skulle bli lite rinniga och kladdiga inuti men dessa blev otroligt kompakta och mastiga. Man orkade inte ens äta upp en...

Recepten på dessa hittade jag i min fina nya bok 500 muffins - den enda bok med muffins du behöver. Det finns så mycket gott i den så jag skulle kunna baka muffins varje dag, men eftersom jag inte äter det själv så måste jag ha en bra anledninga att göra dom, för annars kommer vår frys bli helt överbelamrad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar