söndag 2 oktober 2011

17 september 2011 - doptårta

Min första doptårta!
Jag blev eld och lågor när jag fick frågan om jag kunde göra en doptårta till en liten Nelly.
Önskemålet var en lite bebbe, spröt, något rosa och blommor. Utöver det fick jag välja lite själv.
Ljusa bottnar
hallonmousse med färskost
vit chokladmousse
täckt med SP
dekorationer i SP

Hade lite problem med att få huvudet runt så jag la folie i mitten och täckte det med SP, så det var inte ätbart, men av vad jag förstod så skulle hon ändå spara den...

Det var en liten tvist med denna tårta, som jag fick veta i efterhand.
Hon skickade ett mms till mig och tackade för bröllopstårtan(!). Dom gifte sig alltså samtidigt som dom döpte sin dotter. Det var ingen som visste det i förväg. Lite kul tycker jag. Hade jag vetat det så hade jag gjort lite mer plats för bröllopsparet som som ställde på. Det var ju en tårta med många detaljer men det blev fint ändå. Ska försöka få in bilden som hon skickade till mig, vid tillfälle. Uppdatering:
Här är en bild på när de hade ställt på överaskningen på doptårtan, så det blev både dop och bröllopstårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar