söndag 2 oktober 2011

27 september 2011 - blomkorgsstårta

När det gäller tårta till min egen födelsedag så har jag chansen att testa nya saker och den denna gång hade jag ingen idé själv utan satt och googlade lite tårtor. Fick syn på en liknande denna men det stod inte hur dom gjort den så det här blev min version.
Jag var lat och hade inte så gott om tid så det är färdiga bottnar
blåbärsmoussse
limemousse
spritsad med chokladsmörkräm
locket är gjort i RKT (rice krisp treats) och sen spritsat
blommorna är gjorda i SP
gröna spröt *ej ätbara*
För att få ena halvan av locket att vara lite öppet så använda jag mig av sugrör

Jag hade en lite för bred tyll för att spritsa korgen men över lag så är jag nöjd och den blev nästan som jag tänkt mig.
Vill gärna göra något liknade igen men med en mindre tyll. Upptäckte idag när jag gjorde rent redskapen i tårtlådorna att jag hade en mindre, som jag glömt bort. Typiskt.

Det blev Rice krisp treats över så då gjorde jag lite kakor av dom. La ut på en plåt och lät det stelna, sen ringlade jag smält mörk choklad över och hackade lite vit toblerone och la på. De var tydligen goda.

Kommer dela med mig av receptet på RKT snart. Det är verkligen lätt och enkelt sätt att göra kakor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar