torsdag 17 maj 2012

18 januari 2012 - barbietårta

Nu är det dotterns tur att fylla år. Den flickiga flicka hon är, så självklart föll valet på en barbietårta. Det kanske var liite styrt av mig eftersom jag sett så många fina och velat göra en egen variant.
Denna är jag mycket nöjd med. Det ända jag hade önskat var att jag hade haft en bättre skål till formen för kjolen, så att den blev lite 'toppigare'. Dockan är inköpt på en tårtbutik på nätet. Det är som en vanlig barbie utan underkropp.Pärlorna är sockerpälor som jag tror att jag har köpt på kakburken, men det kan vara typ willys oxå. överdelen av klänningen har jag klätt in dockan i SP. När jag var klar med alla detaljer så målade jag hela klänningen med ett glittrande pulver så att det skulle bli extra bling. Håraccessoarerna hittade jag i dotterns barbielåda..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar