torsdag 17 maj 2012

22 januari 2012 - djungeltårta

Även lilltjejen skulle ju ha ett 4-årskalas, och för henne blev det ett djungelkalas!
Den här är jag inte speciellt stolt eller nöjd med. ALLT gick fel.. Figurerna gick sönder när gjorde dom.

Jag har ju gjort en giraff förut och vet hur jag skulle göra, men det gick bara inte. Huvudet ramlade av hela tiden, SPn sprack och gick sönder på alla. Den som blev bäst blev elefanten men på den blev inte ögonfransarna bra. När jag sen skulle täcka tårtan så la jag in lite svart för att få ett zebramönster, men det sprack oxå, så jag var tvungen att lägga lite 'palmblad' på sidan för att täcka över. Och palmen ska vi inte prata om. Där ramlade bladen av en efter en. Till slut var jag glad att det var några kvar över huvud taget. Nej, ibland går det bara inte. Men barnen var glada över både tårta och kalas så det gjorde inte så mycket i slutändan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar