onsdag 16 maj 2012

2 december 2011 - angry birds

Årets tårta till sonen blev en angry birds. Han spelade rätt mycket det spelet och när frågan kom, vad han ville ha för tårta i år, så blev svaret just - angry birds. Eftersom han skulle ha ett barnkalas för första gången så skulle det bli två tårtor. Därför beslöt jag mig för att göra en lite annorlunda tårta till familjetårtan.
Dekorationerna är gjorda som vanligt i sockerpasta. Sen hade jag sett så fina bilder på nätet om sk regnbågstårtor och bestämde mig för att testa det. När man gör bottnarna så delar man den i sex lika delar. Färgar sedan in varje del i rött, orange, gul, grön, blå och lila. Bakar varje del för sig i ugnen. Låter det svalna och sedan lägger fyllningen mellan varje färgad del. Detta innebär att tårtan blev galet hög! Fyllningen har jag för mig är enkel white fluffy frosting. Mycket söt och mycket god, så det är bara tunna lager. Efter det färgade jag in mer WFF i en ljusgrön nyans och täckte hela tårtan med det. Ganska effektfullt när man skär i tårtan och inte vet hur den ser ut i innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar