tisdag 4 september 2012

31 mars 2012 - skateboardtårta

Den här tårtan gjorde jag till en kompis son som är frälst i skateboards. Det är inte jag och har ingen kunskap i ämnet så det var bara att googla frenetiskt för att få lite kunskap i ämnet. Det jag kom fram till var, att det finns en framgångsrik skatare som heter Tony Hawk. Så märket efter åttan är Tony Hawks egna märke. Efter lite inspiration så försökte jag få till en skatare. Visade min älsta son den (som är min största och ärligaste kritiker) och hans första kommentar var att om man åker skateboard så måste man ju ha hjälm.. Självklart fick jag göra en hjälm som fick ligga på sidan. När det kom till skateboardbräda blev det svårare. Alltså formen är ju lätt att göra men det är ju helt galet fina mönster på dom som jag insåg att jag inte skulle få till. Hittade en bild på en av märket ferrari som jag var lite enklare i sin design så den fick det bli. Jag ville att färgen på tårtan skulle föreställa asfaltsgrå och lite stenar i nederkant.
När jag frågade efter kalaset om hennes son hade tyckt om den så hade han varit så där härligt ärlig och sagt att det inte riktig var det han tänkt sig och inte tycket speciellt mycket om den heller. Det är trist när det inte blir som dom tänkt sig men skönt ändå att det kommer ett ärligt svar. Man kan alltid bli bättre och ibland har man andra visioner än mottagaren och då blir det helt enkelt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar